Jak informuje wydawca, prawie 90% użytkowników czyta Glamour.pl na swoich smartfonach, dlatego Unicorn jest dostępny wyłącznie na telefonach komórkowych pod adresem unicorn.glamour.pl. Format, obejmujący artykuły, porady wideo i podcasty, ma być publikowany cyklicznie, a za każdym razem towarzyszyć ma mu inne hasło przewodnie.
Tematem pierwszego wydania jest samoakceptacja. Na pierwszej okładce pojawili się: Red Lipstick Monster, czyli Ewa Grzelakowska-Kostoglu, Pola Bogdańska (znana jako Simply by Pola), zwycięzca Top Model 5 Radek Pestka, influencerka Kate Zacharzewska oraz DJ-ka Tycjana Acquasanta. Wszyscy związani są z marką Converse, która jest partnerem pierwszego wydania “Glamour Unicorn”. Marką, która również dołączyła do pierwszego wydania “Glamour Unicorn”, jest Lilou.
– Unicorn to nowe możliwości dla partnerów i reklamodawców – specjalnie dla tego projektu zostały stworzone formaty reklamowe oraz natywne. Począwszy od wideo e-commerce przez reklamę audio przy odsłuchach tekstów, podcastach i playlistach – mówi Justyna Dziegieć, chief digital officer Burda Media Polska, tłumacząc, że zamiast zdjęć i packshotów – prezentacja produktów opiera się na animacjach, ilustracjach i formaty wideo. Unicorna można słuchać i oglądać – a nie tylko czytać. – Co więcej wszystkie formaty dają możliwość personalizacji i zaawansowanego targetowania. Dodatkowo – jako projekt mobilny – jest w pełni zintegrowany z social mediami. Stworzyliśmy projekt, który wyprzedza czas – podkreśla.