Zagranica

Globalne marki we wspólnym sprzeciwie wobec rasizmu

Nike, Adidas i Netflix mówią jednym głosem po śmierci George'a Floyda.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FdrcO2V2m7lw%22%7D
Globalne marki włączają się w akcję sprzeciwu wobec rasizmu. Akcja ma związek ze śmiercią nieuzbrojonego czarnoskórego George’a Floyda, który zmarł w czasie policyjnej interwencji.
Marka Nike wyemitowała minutową czarno-białą reklamę zatytułowaną “For Once – Don’t do It”. Spot nawołuje do niepozostawania ślepym na tego rodzaju wydarzenia w Ameryce i zachęca do zmian. Stworzona przez Wieden + Kennedy Portland reklama w niedzielę miała ponad 425 tys. wyświetleń na oficjalnej stronie Nike, a także ponad 200 tys. polubień i 90 tys. udostępnień na Twitterze.
Adidas zacytował tweeta swojej konkurencyjnej marki Nike z komentarzem “Together is how we move forward”. Netflix z kolei zakomunikował: “To be silent is to be complicit. Black lives matter. We have a platform and we have a duty to our Black members, employees, creators and talent to speak up”. 
Amazon wydał oświadczenie wzywające do potępienia niesprawiedliwego i brutalnego traktowania czarnoskórych obywateli: “Together we stand in solidarity with the Black community – our employees, customers and partners – in the fight against systemic racism and injustice”. 
W Stanach Zjednoczonych strony internetowe Google i YouTube także wyrażały poparcie dla idei równości rasowej, a współzałożyciel i dyrektor generalny Airbnb Brian Chesky także wyraził oburzenie tragicznymi okolicznościami śmierci Floyda.

(Marketing Week)