Globalne marki włączają się w akcję sprzeciwu wobec rasizmu. Akcja ma związek ze śmiercią nieuzbrojonego czarnoskórego George’a Floyda, który zmarł w czasie policyjnej interwencji.
Marka Nike wyemitowała minutową czarno-białą reklamę zatytułowaną “For Once – Don’t do It”. Spot nawołuje do niepozostawania ślepym na tego rodzaju wydarzenia w Ameryce i zachęca do zmian. Stworzona przez Wieden + Kennedy Portland reklama w niedzielę miała ponad 425 tys. wyświetleń na oficjalnej stronie Nike, a także ponad 200 tys. polubień i 90 tys. udostępnień na Twitterze.
Adidas zacytował tweeta swojej konkurencyjnej marki Nike z komentarzem “Together is how we move forward”. Netflix z kolei zakomunikował: “To be silent is to be complicit. Black lives matter. We have a platform and we have a duty to our Black members, employees, creators and talent to speak up”.
Amazon wydał oświadczenie wzywające do potępienia niesprawiedliwego i brutalnego traktowania czarnoskórych obywateli: “Together we stand in solidarity with the Black community – our employees, customers and partners – in the fight against systemic racism and injustice”.
W Stanach Zjednoczonych strony internetowe Google i YouTube także wyrażały poparcie dla idei równości rasowej, a współzałożyciel i dyrektor generalny Airbnb Brian Chesky także wyraził oburzenie tragicznymi okolicznościami śmierci Floyda.
(Marketing Week)