Przetargi

Globalny przetarg mediowy Heinekena dotyczy Polski

Marketer postanowił skonsolidować swój budżet w jednej agencji.

Heineken w ramach konsolidacji swojego globalnego budżetu szacowanego na 230 mln funtów i poprawy efektywności kosztowej prowadzi przetarg, w którym konkurują Starcom MediaVest i Mindshare.

Według naszych informacji przetarg obejmuje także Polskę. Na naszym rynku budżet Grupy Żywiec (należącej do grupy Heineken) obsługiwany jest przez dom mediowy Macroscope OMD. Współpraca trwa od dwóch lat. Grupa Żywiec nie podaje szczegółów procedur przetargowych w Polsce.

Zwycięska agencja, która zostanie wybrana do połowy przyszłego roku, najpierw zajmie się planowaniem i zakupem mediów na 15 kluczowych rynkach Heinekena, które pochłaniają 85 proc. budżetu medialnego, w tym także w Polsce.

Konsolidacja buyingu jest kolejnym ruchem Heinekena zmierzającym do wyciągnięcia większych korzyści ze skali prowadzonego biznesu. Wcześniej firma wybrała jedną agencję kreatywną, a także powołała strukturę zarządzającą usługami globalnymi.

Grupa Żywiec to drugi co do wielkości producent piwa w Polsce. Najsilniej wspierane marki to Żywiec, Tatra, Warka i Heineken.

(współpraca JD; na podst. brandrepublic.com)