Kraj

Głos Heads Advertising w sporze Life i Frugo

Agencja zajmuje stanowisko ws. konfliktu FoodCare i Maspeksu.

W nawiązaniu do artykułu opublikowanego w MMP24 18 maja “FoodCare: Maspex pasożytuje na renomie Frugo” oraz materiału na łamach MMP Online z 29 maja br. pt.: “Life Maspeksu kopiuje Frugo?” agencja Heads Advertising nadesłała oświadczenie następującej treści:

“W reakcji na liczne publikacje oraz pojawiające się w kontekście konfliktu pomiędzy producentami Life i Frugo informacje dotyczące agencji Heads Advertising pragniemy przedstawić nasze stanowisko w tej sprawie.  

W 2004 firma Krynica Zdrój, będąca wówczas właścicielem marki Frugo, rozpisała przetarg na opracowanie nowej strategii komunikacji dla tego produktu. W przetargu tym wzięła udział m.in. agencja Art FM, obecnie Heads Advertising, która działała wówczas w strukturach grupy Broker FM jako jej agencja reklamowa, obsługująca nie tylko radio RMF FM, ale jeszcze kilku klientów zewnętrznych.

Agencja przygotowała wtedy strategię pod tytułem „Powrót do korzeni”, której filarem była wyraźna komunikacja kolorów napoju Frugo oraz jego „buntowniczy” charakter. Została ona dobrze przyjęta przez klienta, który jednak ostatecznie nie wprowadził jej w życie i odsprzedał ją innemu podmiotowi. Agencja używała projektów zawartych w tej strategii na swojej stronie internetowej, w tzw. Galerii Odrzuconych, oraz w drukowanym portfolio.

W sierpniu 2011 roku firma FoodCare zaprosiła nas do rozmów dotyczących współpracy, w wyniku których przygotowaliśmy pomysły na outdoorową kampanię reklamową marki Frugo. Firmy nie doszły jednak do porozumienia w sprawie wykorzystania nowych konceptów. Jednocześnie rozpoczęły się rozmowy na temat zakupu starej koncepcji naszego autorstwa z 2004 roku pt. „Charaktery FRUGO”, której twórcami byli Mieczysław Bielawski i Bartosz Minkiewicz pozostający nadal w strukturach firmy.

Spółka FoodCare ostatecznie nabyła wyłączną licencję na tę kampanię na początku maja 2012 roku.

Wyemitowana kampania marki Life firmy Maspex jest utrzymana w stylistyce i konwencji nawiązującej wprost do naszych wcześniejszych konceptów, co wyraźnie świadczy o źródłach inspiracji. W związku z powyższym zwróciliśmy się z pisemną prośbą do firmy Maspex o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. Jak dotąd nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Pragniemy podkreślić, że w trakcie swej działalności nasza agencja zawsze kierowała się w swych działaniach zasadami etyki i transparentności, co znalazło liczne dowody uznania zarówno u Klientów komercyjnych, jak i instytucji publicznych”.