Zagranica

Google+ kontra Facebook

Po roku prac Google przedstawił swoją propozycję w zakresie social mediów, czyli Google+.

Dwa dni temu, wybranej grupie dziennikarzy i analityków, wyszukiwarkowy gigant Google zaprezentował Google+, czyli serwis społecznościowy, pozwalający na wzór Facebooka na utrzymywanie kontaktów z przyjaciółmi, dzielenie się zdjęciami, linkami i utrzymywanie profilu osobistego.

Główna różnica między Facebookiem a Google+ polega na tym, że zamiast kreowania olbrzymich list przyjaciół, użytkownik tworzy mniejsze grupy, tzw. kółka, jak rodzina, współpracownicy, przyjaciele. Szeroki zasięg Facebooka powodował liczne “wpadki” – użytkownicy zamieszczali tam materiały, które w zasadzie powinny trafiać do węższego grona odbiorców ze względu na intymne treści. W Google+ nie trzeba deklarować “przyjaźni” z innymi użytkownikami ani dzielić się aktualnymi informacjami o sobie.

W Google+ będzie dostępna oferta reklamowa znana jako +1.

Google już wcześniej, nieskutecznie, próbował swoich sił w social mediach, tworząc projekt Buzz & Orkut. Obecny projekt też czeka nie lada wyzwanie: przekonanie ludzi, że muszą być obecni w kolejnym kanale towarzyskim.

(Adage.com)