Zagranica

Google promuje w wyszukiwarce własne produkty kosztem innych klientów?

Analiza przeprowadzona przez firmę SEMrush pokazuje, że coraz więcej sprzętu Google zajmuje czołowe miejsce w wynikach reklamowych.

Alphabet – firma będąca właścicielem m.in. Google coraz częściej korzysta z wyszukiwarki do promowania własnych rozwiązań sprzętowych. Alphabet i Google oferują od niedawna na rynku m.in. takie urządzenia jak smartfon Pixel, głośnik z asystentem Google Home czy elementy inteligentnego domu Nest. Analiza przeprowadzona przez firmę SEMrush na 25 kategoriach produktowych i 25 tys. wyszukiwań pokazuje, że w 91 przypadkach szukania produktu z kategorii, w których Google ma swój produkt w ofercie, ten produkt znajduje się na  pierwszej lub drugiej pozycji spośród wyników reklamowych. Analiza stawia pytanie, czy istnieje konflikt między własnymi reklamami Google a reklamami innych klientów. Firma nie komentuje sprawy, stwierdziła jedynie, że odsetek reklam własnych w wyszukiwarce jest mniejszy niż np. w 2010 r. 

(WSJ)