Zagranica

Reklama

Media

Google wciąż zwiększa przychody ze sprzedaży reklam

W ostatnim kwartale ub.r. wyniosły 61,2 mld dol. (wzrost o 33%), co zapewniło spółce-matce Alphabet wyniki lepsze od oczekiwanych przez analityków.

1 lutego br. holding Alphabet – właściciel internetowego potentata Google oraz szeregu mniejszych spółek jak Calico (biotechnologia), Nest Labs (automatyka domowa) czy Waymo (pojazdy samobieżne) – ogłosił zysk w wysokości 20,6 mld dol. oraz przychody w kwocie 75,3 mld dol. (wzrost o 32% rdr.) za czwarty kwartał 2021 r. Oba wyniki są znacznie wyższe od wcześniejszych prognoz analityków z Wall Street.

Sprzedaż reklam Google wzrosła o prawie 33% rok do roku, do 61,2 mld dol. Poprzednie kwartały także były pod tym względem bardzo udane dla Google. Pandemia spowodowała skokowy wzrost znaczenia internetu (praca i nauka zdalna, zakupy w e-sklepach itd.), a to z kolei sprawiło, że firmy wydają więcej pieniędzy na reklamę online.

Przychody z reklam w YouTube w minionym kwartale (8,6 mld dol.) były wyższe niż przychody Netfliksa w tym samym okresie (7,7 mld dol.). W ostatnim kwartale 2020 r. YouTube zebrał od reklamodawców 6,9 mld dol., czyli wzrost rok do roku wyniósł prawie 25% – również dużo, ale w tym przypadku analitycy oczekiwali więcej.

Znacząco wzrosły również przychody z usług chmurowych (Google Cloud) – o 45%, do 5,54 mld dol. Strata operacyjna w tym obszarze działalności Google wyniosła w minionym kwartale 890 mln dolarów, mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (1,14 mld dol.), ale więcej w porównaniu z trzecim kwartałem ub.r. (644 mln dol.).