Kraj

Google wyznacza kurs w kierunku większej prywatności w sieci

Idą zmiany po wycofaniu plików cookies firm zewnętrznych.

Google po wycofaniu plików cookies zewnętrznych firm nie będzie tworzyć identyfikatorów mających na celu monitorowanie aktywności osób przeglądających w sieci. Nie będzie też stosować tego typu rozwiązań w swoich produktach.

Firma zdaje sobie sprawę, że ich rezygnacja z takich rozwiązań nie oznacza, iż inni dostawcy nie zaoferują usług pozwalających na określone rozpoznawanie tożsamości użytkownika w internecie, takich jak na przykład wykresy umożliwiające identyfikację w oparciu o adresy e-mail użytkowników. Nie uważa jednak, że takie rozwiązania spełnią rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie prywatności, ani że spełnią szybko zmieniające się wymagania stawiane przez regulatorów. “Jesteśmy przekonani, że takie narzędzia nie są w dłuższej perspektywie dobrym wyborem. Dlatego też nasze produkty internetowe będą obsługiwane przez interfejsy API chroniące prywatność i uniemożliwiające indywidualne monitorowanie, jednak jednocześnie dostarczające
rezultaty reklamodawcom i wydawcom” – czytamy w komunikacie.

Najnowsze testy Google z Federated Learning of Cohorts pokazują, że istnieje sposób na wyeliminowanie wykorzystania plików cookie stron trzecich w kierowaniu reklam i zastąpienie ich informacjami opisującymi znacznie większe grupy użytkowników o wspólnych zainteresowaniach. Chrome zamierza udostępnić kohorty oparte na FLoC do publicznego testowania w celach badawczych jeszcze w tym miesiącu. Prawdopodobnie w drugim kwartale tego roku rozpocznie testowanie tego rozwiązania z reklamodawcami w Google Ads. Co więcej, Chrome już w kwietniu udostępni pierwszą wersję nowych kontroli dla użytkowników i rozszerzy je w przyszłych wydaniach, w miarę jak kolejne propozycje rozwiązań przechodzić będą do fazy badań i testów, zbierając feedback od użytkowników i branży. Dzięki temu w przyszłości nie trzeba będzie rezygnować z reklamy dopasowanej do użytkowników, aby jednocześnie zapewnić im prywatność i bezpieczeństwo w sieci.