Kraj

Grand prix Golden Arrow dla BBDO za Frito Lay

Zwycięzcy odebrali nagrody VI edycji konkursu marketingu bezpośredniego.

Grand prix Golden Arrow dla BBDO za Frito Lay
Grand prix otrzymała praca agencji reklamowej BBDO pod hasłem “Wymyśl nowy smak Lay’s”. W tej akcji konsumenci mogli wykreować nowy smak chipsów, który miał szansę na wprowadzenie do produkcji (cztery smaki wymyślone przez konsumentów już znalazły się na rynku). Nagrodą główną dla zwycięzcy była równowartość 1 proc. ze sprzedaży wygrywającego smaku, ale nie mniej niż 50 tys, zł.  Kampania zaangażowała ogromną liczbę konsumentów i już w pierwszym jej etapie odnotowano 714 tys. zgłoszeń nowych smaków. Marka Lay’s odnotowała również rekordowy wzrost udziału w rynku, największy od 2007 roku. Praca ta otrzymała także statuetkę w kategorii kampania zintegrowana BtoC.

–  Jury, w którym zasiadali bardzo doświadczeni marketerzy, nie miało wątpliwości, że kampania marki Lay’s była godna wyróżnienia grand prix Golden Arrow – mówi Anna Tutak-Kordyl, przewodnicząca jury, dyrektor generalny kategorii napoje w Pepsi-Cola General Bottlers.

Łącznie w tej edycji konkursu przyznano sześć nagród, 29 wyróżnień oraz grand prix. Jury spośród pozostałych wyselekcjonowanych i wyróżnionych projektów przyznała nagrodę Golden Arrow agencji SF1 w kategorii promocja sprzedaży business to consumer (BtoC) za kampanię “Dni whisky” zrealizowaną na zlecenie Diageo Polska. Za najlepsze kampanie w kategorii experimental marketing uznano zgłoszenia Live/Macroscope OMD i ich projekt “Męskie granie” dla marki Żywiec (event marketing) oraz agencji Heureka za projekt “Ojciec Bóg – z Facebookiem na deski teatru” przygotowanej dla grupy artystycznej Beobachter (kategoria pozostałe formy).  
Wśród projektów internetowych jury wyróżniło nagrodą Golden Arrow agencję Adv.pl za projekt (film) “Serce i rozum – Kaszpirowski” dla Telekomunikacji Polskiej (marketing wirusowy). Jury konkursu Golden Arrow uhonorowało również firmę Voice Contact Center w kategorii telemarketing za jej pracę na rzecz wydawnictwa G+J Polska.

Organizatorami Golden Arrow są VFP Communications (wydawca m.in. “Media & Marketing Polska” i MMP24) oraz Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego.