Kraj

Gremi wyprowadza się do Raszyna

Gremi Media wprowadza kolejną restrukturyzację. Wydziela nowe spółki i zwolni blisko 160 osób.

Gremi Media wchodzi w kolejny etap reorganizacji. W ramach niej przenosi marki “Rzeczpospolita”, “Parkiet”, “Bloomberg Businessweek Polska” oraz “Sukces” do spółki Gremi Communication, będącej większościowym udziałowcem Gremi Media, a następnie z 1 października 2013 r. przekształci Gremi Media Sp. z o.o. w spółkę Uważam Rze Sp. z o.o. Prezesem Gremi Communication będzie Grzegorz Hajdarowicz, obecny szef Gremi Media.

Według komunikatu wydawnictwa Gremi Communication ma “(…) stworzyć efektywną strukturę zapewniającą lepsze jakościowo produkty, niższe koszty operacyjne i lepszą konkurencyjność na rynku. Piony redakcyjny i biznesowy zostaną zbudowane według standardów sprawnie działających mediów prowadzących aktywność zarówno w wydaniach papierowych, jak i elektronicznych”. Od września br. Gremi Communication rozpocznie kształtowanie struktur redakcyjnych, reklamowych i marketingowych, do tworzenia których zamierza zaprosić pracowników Gremi Media. Osoby, które nie zdecydują się na przejście do tej firmy, zostaną objęte procesem restrukturyzacji przeprowadzonym przez zarząd spółki Uważam Rze, następczyni Gremi Media. W ramach tych działań zostaną przeprowadzone zwolnienia grupowe, które zgodnie z prawem limitowane są do 157 osób. Po ich zakończeniu spółka przeniesie działania operacyjne do Raszyna. W ramach nowej organizacji Uważam Rze (d. Gremi Media Sp. z o.o.) stanie się wydawcą magazynów “Uważam Rze” i “Uważam Rze Historia”. Głównym zadaniem nowego zarządu będzie głęboka restrukturyzacja i zapewnienie dalszego istnienia tytułów na rynku.

Nowa organizacja obejmie wszystkie działy firmy, jednak do Gremi Communication będą zapraszani pracownicy zajmujący się produktami tematycznie określanymi jako: “Wydarzenia, prawo, biznes”.

Wydawnictwo nie podaje aktualnej wielkości zatrudnienia. Rok temu wielkość zatrudnienia w Presspublice (obecnie Gremi Media) szacowana była na ok. 450 etatowych pracowników. Od tego momentu spółka prowadziła redukcje. Przypomnijmy, że w czerwcu br. Gremi Media namawiała swoich etatowych pracowników na zmianę systemu zatrudnienia na różne formy współpracy. Jak twierdzili wtedy przedstawiciele spółki, decyzje dotyczące proponowanych wariantów miały charakter dobrowolny, a ich nieprzyjęcie nie oznaczało rozwiązania umowy o pracę z pracownikiem.

Magazyn “Przekrój” przejdzie do nowo powołanej Fundacji Przekrój, która przejmie wydawanie tego tytułu od października br.

(współpraca Maciej Burlikowski)