Zagranica

Groupon wart prawie 13 mld dol.

Dzięki IPO Groupon zebrał 700 mln dol., plasując się na drugim miejscu w sektorze internetowym po Google, który w 2004 r. zebrał 1,9 mld dol.

Serwis oferujący codzienne zakupy grupowe Groupon ma wartość 12,7 mld dol. i w ramach długo oczekiwanej oferty publicznej zebrał 700 mln dol. Zaoferował 35 mln akcji w cenie 20 dol. za akcję. Jego akcje weszły do obiegu na giełdzie Nasdaq w miniony piątek.

Wcześniej na giełdę wszedł LinkedIn, biznesowa sieć społecznościowa, a z początkiem roku ma zadebiutować na niej Facebook.

Niektórzy obserwatorzy ostrzegali i nadal to robią, że tak wysokie wyceny spółek internetowych mogą prowadzić do kolejnej bańki dotcomowej.

Groupon ma licznych konkurentów, w tym LivingSocial i Google, a także lokalnych graczy na całym świecie. Z jego serwisu korzysta 83 mln konsumentów w 43 krajach. Spółka powstała 3 lata temu, jej przychody w ostatnim roku finansowym wyniosły 94 mln dol.

W zeszłym roku 6 mld dol. za Groupona zaoferował Google, ale ofertę odrzucono, a firma zebrała prawie miliard dolarów od inwestorów instytucjonalnych.

(brandrepublic.com)