Serwis oferujący codzienne zakupy grupowe Groupon ma wartość 12,7 mld dol. i w ramach długo oczekiwanej oferty publicznej zebrał 700 mln dol. Zaoferował 35 mln akcji w cenie 20 dol. za akcję. Jego akcje weszły do obiegu na giełdzie Nasdaq w miniony piątek.
Wcześniej na giełdę wszedł LinkedIn, biznesowa sieć społecznościowa, a z początkiem roku ma zadebiutować na niej Facebook.
Niektórzy obserwatorzy ostrzegali i nadal to robią, że tak wysokie wyceny spółek internetowych mogą prowadzić do kolejnej bańki dotcomowej.
Groupon ma licznych konkurentów, w tym LivingSocial i Google, a także lokalnych graczy na całym świecie. Z jego serwisu korzysta 83 mln konsumentów w 43 krajach. Spółka powstała 3 lata temu, jej przychody w ostatnim roku finansowym wyniosły 94 mln dol.
W zeszłym roku 6 mld dol. za Groupona zaoferował Google, ale ofertę odrzucono, a firma zebrała prawie miliard dolarów od inwestorów instytucjonalnych.
(brandrepublic.com)