W pierwszej fazie konkursu finalistów w każdej kategorii wybiorą konsumenci z sześciu krajów: Francji, Belgii, Włoch, Hiszpanii, Rumunii oraz Polski, głosując online na stronie european-foodtransition-awards.com. Głosowanie rozpoczęło się 16 października i trwa do 1 listopada. Wśród głosujących w Polsce zostanie rozlosowanych 250 e-bonów po 50 zł na zakupy w supermarkecie lub hipermarkecie Carrefour. Do wykorzystania bonu niezbędne jest dokonanie zakupu za minimum 10 zł.
W drugiej fazie 10-osobowe międzynarodowe jury złożone z ekspertów odpowiedzialności społecznej wybierze europejskich zwycięzców każdej z 9 kategorii oraz po jednym krajowym zwycięzcy z każdego państwa uczestniczącego w konkursie. Polskę reprezentuje w nim Małgorzata Greszta, założycielka CSR Consulting. Kategorie konkursowe to produkty spożywcze słodkie, produkty spożywcze słone, dania gotowe świeże i mrożone, produkty mleczarskie i desery, produkty w płynie, produkty dla niemowląt, produkty utrzymania domu, kosmetyki oraz produkty dla zwierząt.
Zwycięskie produkty otrzymają roczną ekspozycję w katalogach sieci oraz szczególne miejsce w sklepach stacjonarnych podczas Tygodnia Transformacji Żywieniowej Carrefour. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi 1 grudnia podczas ceremonii, którą poprowadzi CEO Grupy Carrefour Alexandre Bompard.
Wśród 38 produktów zgłoszonych z polskiego rynku znalazły się m.in. chrupki z soczewicy Przysnacki, ciastka San Łakotki Złotokłose, produkty wegańskie Violife, pieluszki Pampers Harmonie oraz szampon regenerujący z awokado Nature Box.