Kraj

Grupa CCC chce pozyskać dwóch inwestorów dla eobuwie.pl

W negocjacjach na wyłączość uczestniczą Cyfrowy Polsat i A&R Investments Limited, jeden z akcjonariuszy InPostu. CCC chce pozyskać za mniejszościowe udziały 1 mld zł.

Grupa CCC chce pozyskać dwóch inwestorów dla eobuwie.pl
11 marca Grupa CCC rozpoczęła negocjacje, na zasadzie wyłączności, z dwoma wybranymi inwestorami – Cyfrowym Polsatem SA i A&R Investments Limited, jednym z akcjonariuszy spółki prawa luksemburskiego InPost SA – którzy mieliby zostać mniejszościowymi inwestorami (po 10% udziałów) w spółce eobuwie.pl. Potencjalni inwestorzy mają zapłacić za obejmowane udziały po 500 mln zł. Okres wyłączności trwa do 31 marca br. i do tego czasu powinna zostać podpisana finalna umowa. Transakcja ma formułę pre-IPO – Eobuwie.pl planuje wejście na giełdę w 2022 lub 2023 r.

Obecnie Grupa CCC ma w tej spółce 75% udziałów, a 25% należy do świadczącej usługi finansowe spółki MKK3, kontrolowanej przez prezesa Eobuwie.pl Marcina Grzymkowskiego i jego rodzinę. Po pozyskaniu dwóch inwestorów mniejszościowych CCC zachowa w niej pozycję dominującą. Znaczna część środków z transakcji (0,4 mld zł) ma zostać przeznaczona na częściową spłatę i refinansowanie zobowiązań, reszta posłuży jako zabezpieczenie na wypadek wprowadzenia kolejnych lockdownów oraz umożliwi wykup akcji należących do MKK3.

Eobuwie.pl, założona w 2006 r. spółka z siedzibą w Zielonej Górze, jest liderem rynku online w sprzedaży obuwia w regionie CEE i jednym z największych producentów i sprzedawców obuwia w Europie. Ma ok. 3 mln klientów, z czego ponad połowa powraca po pierwszym zakupie. Działa oprócz Polski w Czechach, na Słowacji, w Rumunii, Bułgarii, na Litwie, Ukrainie i Węgrzech, a także w Europie Zachodniej (Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Grecja, Hiszpania, Włochy i Szwecja) – łącznie na 15 rynkach. Rozwija też sklep modowy modivo.pl

Czwarty kwartał 2020 r. był pierwszym w historii Grupy CCC, w którym sprzedaż online realizowana na platformach eobuwie.pl i ccc.eu przyniosła większe przychody niż sklepy stacjonarne (846 mln zł wobec 719 mln zł). Przychody samego eobuwie.pl wzrosły rok do roku o 273 mln zł ( 64 proc.) do 698 mln zł.