Grupa Generali Polska wprowadza aplikację Generali Auto, która ma upraszczać zgłoszenie szkody komunikacyjnej, majątkowej oraz szkód osobistych z grupowych ubezpieczeń na życie.
Aplikacja ma umożliwić kierowcy samodzielne skalkulowanie składki ubezpieczenia samochodu, a także uniknięcie zakupu pojazdu o niepewnej historii, umożliwiając poznanie historii szkodowej pojazdu oraz szacunkową wycenę jego wartości
Jak przekonuje ubezpieczyciel, w pierwszym tygodniu aplikację mobilną Generali pobrało ponad 14 tys. użytkowników.
Aplikacja mobilna ma pozwalać kierowcom w ciągu kilku sekund skalkulować wysokość składki OC i AC i skontaktować się z agentem w celu dokonania zakupu polisy, a także poznać historię szkodowości samochodu oraz jego szacunkową wycenę.
Aplikacja pozwoli nie tylko poznać wykaz szkód, ale także ich wartość, a więc samemu oszacować, czy była to naprawa szyby, czy raczej poważny wypadek. To wszystko ma być dostępne na podstawie zeskanowanego QR kodu z dowodu rejestracyjnego auta.
Po zeskanowaniu tzw. QR kodu z dowodu rejestracyjnego użytkownik aplikacji Generali może sprawdzić szacunkową wycenę pojazdu, bazującą na bazie danych firmy Audatex. Choć wycena jest szacunkowa – tzn. finalny koszt pojazdu jest uzależniony od szczegółów wyposażenia dodatkowego w danym samochodzie – to Generali dołożyło wszelkich starań, aby kalkulacja ceny pojazdu była maksymalnie dokładna. W tym celu użytkownik w przejrzysty sposób wybiera szczegółowy model pojazdu i jego przebieg, które to parametry mają wykazywać maksymalnie precyzyjną wycenę pojazdu.
Dodatkową funkcjonalnością jest umożliwienie użytkownikowi załączenia zdjęć zrobionych bezpośrednio na miejscu zdarzenia. Specjalne okna pop-up przypominają o przygotowaniu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia i likwidacji szkody. Aplikacja umożliwia wypłatę wybranych świadczeń w 24 godziny od zgłoszenia.
W ramach nowej, 5-letniej strategii ubezpieczyciela w Polsce powołany został w firmie nowy zespół Research and Development (R&D), który zajmuje się wspieraniem innowacyjności w usługach Generali, upraszczaniem procesów i nowoczesnymi technologiami. Aplikacja Generali Auto jest pierwszym owocem prac zespołu R&D.
Generali Auto została przygotowana we współpracy z firmą Decerto.