Kraj

Grupa Generali Polska ze specjalną aplikacją na smartfony

Ubezpieczyciel wprowadza aplikację Generali Auto.

Grupa Generali Polska ze specjalną aplikacją na smartfony
Grupa Generali Polska wprowadza aplikację Generali Auto, która ma upraszczać zgłoszenie szkody komunikacyjnej, majątkowej oraz szkód osobistych z grupowych ubezpieczeń na życie. 

Aplikacja ma umożliwić kierowcy samodzielne skalkulowanie składki ubezpieczenia samochodu, a także uniknięcie zakupu pojazdu o niepewnej historii, umożliwiając poznanie historii szkodowej pojazdu oraz szacunkową wycenę jego wartości
Jak przekonuje ubezpieczyciel, w pierwszym tygodniu aplikację mobilną Generali pobrało ponad 14 tys. użytkowników.
Aplikacja mobilna ma pozwalać kierowcom w ciągu kilku sekund skalkulować wysokość składki OC i AC i skontaktować się z agentem w celu dokonania zakupu polisy, a także poznać historię szkodowości samochodu oraz jego szacunkową wycenę. 
Aplikacja pozwoli nie tylko poznać wykaz szkód, ale także ich wartość, a więc samemu oszacować, czy była to naprawa szyby, czy raczej poważny wypadek. To wszystko ma być dostępne na podstawie zeskanowanego QR kodu z dowodu rejestracyjnego auta.

Po zeskanowaniu tzw. QR kodu z dowodu rejestracyjnego użytkownik aplikacji Generali może sprawdzić szacunkową wycenę pojazdu, bazującą na bazie danych firmy Audatex. Choć wycena jest szacunkowa – tzn. finalny koszt pojazdu jest uzależniony od szczegółów wyposażenia dodatkowego w danym samochodzie – to Generali dołożyło wszelkich starań, aby kalkulacja ceny pojazdu była maksymalnie dokładna. W tym celu użytkownik w przejrzysty sposób wybiera szczegółowy model pojazdu i jego przebieg, które to parametry mają wykazywać maksymalnie precyzyjną wycenę pojazdu.
Dodatkową funkcjonalnością jest umożliwienie użytkownikowi załączenia zdjęć zrobionych bezpośrednio na miejscu zdarzenia. Specjalne okna pop-up przypominają o przygotowaniu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia i likwidacji szkody. Aplikacja umożliwia wypłatę wybranych świadczeń w 24 godziny od zgłoszenia.

W ramach nowej, 5-letniej strategii ubezpieczyciela w Polsce powołany został w firmie nowy zespół Research and Development (R&D), który zajmuje się wspieraniem innowacyjności w usługach Generali, upraszczaniem procesów i nowoczesnymi technologiami. Aplikacja Generali Auto jest pierwszym owocem prac zespołu R&D.

Generali Auto została przygotowana we współpracy z firmą Decerto.