Kraj

Marketing

Grupa Kapitałowa Platige Image podsumowuje I kwartał 2022 r. 

Po zakończeniu I kwartału spółka ogłosiła wypłacenie pierwszej w jej giełdowej historii dywidendy z zysku za 2021 r.

W przedstawionym sprawozdaniu finansowym za I kwartał 2022 r. Grupa Kapitałowa Platige Image poinformowała o intensywnych działaniach na rynkach zagranicznych oraz zaplanowanym portfelu zamówień na nadchodzący rok. Dodatkowo po zakończeniu I kwartału spółka ogłosiła wypłacenie pierwszej w jej giełdowej historii dywidendy z zysku za 2021 r.

Działania grupy kapitałowej w I kwartale wiązały się z otwarciem nowej spółki w Stanach Zjednoczonych, która obecnie skupia się na pozyskiwaniu projektów w zakresie postprodukcji reklamowej. Platige Image w pierwszych tygodniach swojej obecności na amerykańskim rynku za pośrednictwem nowego podmiotu pozyskało zlecenia dla kilku prestiżowych amerykańskich marek. W dłuższej perspektywie bezpośrednia obecność przedstawicieli w USA może w znaczący sposób zwiększyć potencjał rozwoju działów wyspecjalizowanych właśnie w branży reklamowej.

Na rynku polskim studio poszerzyło swoją działalność w zakresie developmentu i produkcji filmowej oraz telewizyjnej. Platige Image przygotowuje obecnie szereg projektów łączących osadzone w gatunku koncepty z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w dziedzinie technologii. Nadrzędnym celem studia w segmencie filmowym jest łączenie polskich twórców i partnerów z ich zagranicznymi odpowiednikami poprzez realizację projektów z międzynarodowym potencjałem. Jednym z pierwszych projektów nowego działu Platige Image, o którym już wiadomo, jest rozwój ekranizacji “Chóru zapomnianych głosów” na podstawie książki Remigiusza Mroza. Platige Image przewiduje także dalsze działania w zakresie VFX, czyli produkcji efektów wizualnych do filmów i seriali realizowanych przez partnerów studia.

Jednym z nowatorskich projektów realizowanych w I kwartale br. przez grupę kapitałową jest rozwój kompetencji w zakresie produkcji animacji z wykorzystaniem silnika gier komputerowych Unreal Engine. W kwietniu br. Platige Image zaprezentował spot reklamowy dla marki Aston Martin, zrealizowany w całości za pośrednictwem najnowszej wersji Unreal Engine 5. Równolegle Platige Image zrealizował pierwszy w Polsce spot 3D, wyświetlany na ekranach LED. Był on przygotowany dla marki Samsung. Realizacja kampanii 3D z wykorzystaniem ekranów to szybko rosnący trend w reklamie outdoor, dlatego grupa kapitałowa również tutaj widzi potencjał na kolejne realizacje zleceń w tej technologii.

Zapowiedziane wcześniej projekty gamingowe, opracowywane w ramach spółek Image Games SA oraz PJ Games sp. z o.o., realizowane są zgodnie z przyjętymi wcześniej harmonogramami – obecnie trwają również przygotowania do uruchomienia trzeciej produkcji gamingowej. Spółka kontynuuje także udaną współpracę z globalnymi wydawcami, m.in. z Activision Publishing Inc., oraz pozyskuje inne projekty cinematikowe.