Kraj

Grupa Renault chce być w top 5 w Polsce

Ub.r. zakończyła blisko 10-procentowym wzrostem, co dało jej 6. miejsce na rynku.

Najpopularniejszym w ub.r. modelem wśród klientów indywidualnych była Dacia Duster
Francuska grupa motoryzacyjna Renault w ub.r. sprzedała w Polsce 70,7 tys. nowych aut osobowych i dostawczych marek Renault i Dacia, o 9,8% więcej niż w 2018 r. Dało to grupie szóste miejsce z 11,3-procentowym udziałem w polskim rynku.

– Naszym celem na 2020 r. jest wejście do top 5 sprzedaży samochodów osobowych i powrót na pozycje lidera na rynku samochodów dostawczych – zapowiada Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Renault w Polsce. Będzie to dla nas także rok stojący pod znakiem elektromobilności. Nowe ZOE z zasięgiem prawie 400 km jest już dostępne w Polsce w cenie, która umożliwia uzyskanie dopłaty, a w tym roku w ofercie pojawią się modele Clio, Captur i Megane w wersji hybrydowej.

W ub.r. w Polsce zarejestrowano blisko 30,9 tys. samochodów osobowych marki Dacia, o 22% więcej niż w 2018 r., najchętniej kupowanym modelem był Duster (15,3 tys. szt., wzrost o ponad 50%). Natomiast samochodów osobowych Renault sprzedano w ub.r. 27,6 tys. Liderem sprzedaży w gamie tej marki pozostaje model Clio (blisko 8,7 tys. szt., wzrost o 4%).

Cały rynek nowych samochodów w Polsce (625,4 tys. szt.) wzrósł w ub.r. o 4,1%.