Kraj

Reklama

Media

Top news

Grupa RMF ogłasza nowy cennik reklamowy

Nowe ceny reklam w stacjach radiowych grupy wchodzą w życie 9 stycznia 2023 r.

Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe, które obowiązywać będą od 9 stycznia do 26 lutego 2023 r. Średnie ceny spotów zimą 2023 r. wyniosą: w RMF FM – 18 226 zł (wzrost w porównaniu do cennika jesiennego o 7,9%), w RMF Maxx – 4 084 zł (wzrost o 7,6%), a w RMF Classic – 1 715 zł (wzrost o 8%). Dopłata „high season”, wprowadzana w okresach zwiększonego popytu na reklamę, będzie obowiązywała przed Walentynkami, w dniach 6-14 lutego – wyniesie 3%.

– Naszych cenników reklamowych nie podnosiliśmy od marca br., pomimo bardzo wysokiej w tym czasie inflacji. Dodatkowo, do pakietu RMF 3D dołącza Radio Alex z Zakopanego – najstarsza, największa i najpopularniejsza stacja lokalna na Podhalu – mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.

Jednocześnie do oferty handlowej Grupy RMF wprowadzono nowe rozwiązania, w tym możliwość wyróżnienia ostatniej reklamy w bloku reklamowym specjalnym dżinglem oraz pozycjonowanie wskazania sponsorskiego (w przypadku, gdy audycja ma więcej niż jednego sponsora). Wprowadzona zostaje też możliwość bezkosztowego podpisywania umów drogą elektroniczną za pomocą systemu SimpleSign. Reklamodawcy wybierający tą formę akceptacji umów będą nagradzani dodatkowym rabatem.

Grupa RMF zapowiada też, że od 2023 r. cenniki reklamowe obowiązywać będą na krótsze niż dotychczas okresy – zazwyczaj dwumiesięczne i i będą publikowane z wyprzedzeniem około 4-tygodniowym. – Pozwoli nam to lepiej reagować na kondycję rynku reklamy i zmiany inflacyjne, przy jednoczesnym zachowaniu dużej przewidywalności kosztów kampanii w naszych stacjach – tłumaczy Tomasz Ramza.

Grupa RMF jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku radiowym z udziałem w słuchalności wynoszącym ponad 35%. Do grupy należą m.in. stacje radiowe (ogólnopolskie radio RMF FM, sieć stacji lokalnych RMF Maxx, ponadregionalne RMF Classic) oraz serwisy internetowe (portal informacyjny RMF24.pl wraz z internetowym radiem RMF24, platformy RMFon.pl i RMF Classic+). Według badania Radio Track udział w czasie słuchania flagowej stacji RMF FM wynosił w 2022 r. stale powyżej 30%, a w okresie maj-lipiec br. osiągnął rekordowe 32%. W 2022 r. grupa podjęła intensywne działania na rzecz rozwoju RMF Digital – oferty kampanii internetowych realizowanych zarówno na stronach własnych, jak i w portalach wydawców zewnętrznych. Niedawno rozpoczęła sprzedaż nowej oferty handlowej RMF 4D: to dodatkowy rabat dla reklamodawcy, którzy podczas zakupu jednego z pakietów radiowych (RMF 3D, RMF na Maxxa lub RMF z Klasą) zdecydują się równocześnie zakupić kampanię internetową na platformie RMFon.pl.