Kraj

Grupa Sfinks zwiększa zysk netto w pierwszym półroczu

Grupa osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł.

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook – w pierwszej połowie br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł, wobec 85,96 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej – z 608 tys. zł po pierwszym półroczu 2013 r. do 2,43 mln zł na koniec czerwca br. Skonsolidowana EBITDA wzrosła w tym okresie w grupie o 48 proc. r./r. i na koniec pierwszego półrocza osiągnęła wartość 6,88 mln zł. Grupa Sfinks po raz kolejny wypracowała zysk netto na poziomie skonsolidowanym, który w pierwszej połowie br. wyniósł 525 tys. zł, co stanowiło poprawę o 2,72 mln zł r./r. 
Całkowite przychody z uwzględnieniem wyłączonych już z konsolidacji 12 restauracji franczyzowych wzrosły rok do roku o 3,2 mln zł i na koniec czerwca wyniosły 84,7 mln zł.

W pierwszej połowie br. Sfinks Polska otworzyła cztery nowe lokale. Restauracje w Blue City w Warszawie oraz Jankach zostały przeniesione do nowych, większych lokali. Otwarto drugą restaurację w Białymstoku – w Centrum Handlowym “Alfa”, oraz nową restaurację franczyzową w Wesołej w Warszawie. W lipcu uruchomiono kolejną restaurację Sphinx. Powstała ona w największym śląskim centrum handlowym – Silesia City Center w Katowicach. Spółka jest w trakcie negocjacji umów w nowych lokalizacjach. Otwierane restauracje są projektowane w nowym wystroju i koncepcji funkcjonalnej, m.in. z kącikami dla dzieci.

Spółka podkreśla, że w tym roku zrealizowała szereg działań, które pozwoliły na wzrost średniej sprzedaży godzinowej oraz wydłużenie przedziału czasowego w ciągu dnia, na który przypadają wysokie obroty. Grupa zadowolona jest również z nowej oferty kaw i rezultatów promocji w restauracjach, które mają wpływ na sprzedaż i rentowność. Zdaniem spółki bardzo dobre efekty przynoszą też nowe menu dla dzieci i wprowadzenie oferty śniadaniowej. W godzinach przedpołudniowych sprzedaż śniadań stanowi 20 proc. przychodów generowanych w tym czasie, wobec 5 proc. notowanych w zeszłym roku. Firma zdecydowała się również na zwiększenie częstotliwości wprowadzania ofert sezonowych z nowościami, dzięki którym klienci mogą regularnie próbować nowych smaków. W tym roku w restauracjach Sphinx będzie ich w sumie sześć, a w Chłopskim Jadle cztery. Dania proponowane w ramach takiej oferty – jak zapewnia prezes spółki, Sylwester Cacek – odnotowują coraz większy udział w sprzedaży.