Kraj

Marketing

Grupa Żabka publikuje Raport Odpowiedzialności 2021

Grupa po raz pierwszy przedstawiła w nim wpływ swojej działalności na polską gospodarkę wyrażony kwotą 5,3 mld zł wartości dodanej w 2021 r. oraz liczbą 45,4 tys. miejsc pracy utrzymanych w całym kraju.

Raport Odpowiedzialności, będący podsumowaniem działań podjętych przez Grupę Żabka w ub.r. w ramach Strategii Odpowiedzialności na lata 2021-2025, został sporządzony według międzynarodowych standardów raportowania pozafinansowego Global Reporting Initiative (GRI) oraz Sustainability Accounting Standards Board (SASB).

Żabka Polska, największa jednostka organizacyjna w ramach grupy, obejmuje obecnie ponad 8300 sklepów prowadzonych przez ponad 7000 franczyzobiorców. Nowe jednostki biznesowe to m.in. Żabka Future, która zajmuje się wyszukiwaniem i tworzeniem biznesów. Za jej sprawą grupa poszerzyła się o platformy e-commerce, w tym lidera cateringów dietetycznych Maczfit oraz marketplace Dietly.pl. W ramach nowo powstałego start-upu Lite e-commerce uruchomione zostały Żabka Jush! oraz Delio. Powstał także Obszar Strategii i Funkcji Centralnych, złożony z zespołów odpowiadających za wyznaczanie kierunków rozwoju grupy oraz opracowywanie strategii, w tym ESG, konsumenckich, personalnej i finansowej.

Jak mówi w publikowanej w raporcie rozmowie Tomasz Suchański, prezes zarządu, Grupa Żabka przeszła trzy etapy transformacji, zaczynając od zmiany formatu sklepów w kierunku modern convenience (remodeling placówek oraz kluczowe zmiany w asortymencie) poprzez transformację cyfrową (aplikacja mobilna, sklepy autonomiczne Żabka Nano) po skoncentrowanie się na odpowiedzialności wobec społeczeństwa oraz środowiska naturalnego. – Nasza strategia to plan oparty o mierzalne cele, które krok po kroku realizujemy. Dekarbonizujemy nasz biznes i robimy to poprzez wiele inicjatyw – wymianę wyposażenia w sklepach czy zakup energii z odnawialnych źródeł. Dążymy do zamknięcia obiegu plastiku. Już dziś odzyskujemy i wykorzystujemy cały plastik, jaki wprowadziliśmy na rynek w ramach marki własnej i materiałów w sklepie – podkreśla Suchański.

Wśród celów grupy do 2025 r. jest m.in. podwojenie sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia, osiągnięcie neutralności klimatycznej (w zakresie 1 i 2) oraz uwzględnienie czynników ESG we wszystkich kluczowych decyzjach biznesowych i inwestycjach.