Kraj

Grupie Żywiec narastają problemy podatkowe związane z markami

Skarbówka domaga się kolejnych 85 mln zł zaległych podatków, razem już ponad ćwierć miliarda.

Grupie Żywiec narastają problemy podatkowe związane z markami
Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w Polsce, po raz kolejny ma kłopoty z urzędem skarbowym dotyczące rozliczeń podatkowych związanych z jej markami.

W 2009 r. Grupa Żywiec utworzyła spółkę zależną Brandhouse Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja, do której przeniosła prawa do marek produkowanego przez siebie piwa. Urząd skarbowy w Katowicach zakwestionował sposób rozliczania się pomiędzy spółką matką a spółką córką, chodzi o rozliczenia opłat licencyjnych za używanie tych marek i związane z tym odpisy amortyzacyjne od znaków towarowych.

Już wcześniej skarbówka zakwestionowała te rozliczenia i zażądała od Grupy Żywiec dopłat podatku wraz z odsetkami: 105 mln zł za 2011 r. i 68 mln zł za 2013 r. Teraz domaga się kolejnych 85 mln zł (52 mln zł zaległego podatku i 33 mln zł odsetek) za 2012 r. Czyli razem to już 258 mln zł.

Grupa Żywiec od początku twierdzi, że nie złamała prawa, nie zgadza się z wynikami kontroli podatkowej oraz zamierza się od nich odwoływać.