Przedstawiciele GlaxoSmithKline plc (GSK) zapowiedzieli, że nowy podmiot, który powstanie w
wyniku planowanego wydzielenia z GSK jednostki Consumer Healthcare w połowie 2022 r., będzie nosić nazwę Haleon.

Koncepcja nazwy Haleon (wymowa: hay-lee-on) opiera się na połączeniu słów “hale”, które jest staroangielskim słowem oznaczającym “w dobrym zdrowiu”, oraz “leon”, które kojarzy się ze słowem “siła”. Nowe oblicze marki opracowano przy udziale pracowników i globalnych grup badawczych. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wprowadzona na ponad 100 rynkach na całym świecie, na których działa koncern.
Utworzenie Haleon jest wynikiem serii inwestycji i strategicznych zmian w działalności GSK w zakresie ogólnodostępnych produktów leczniczych, jakich dokonano na przestrzeni ostatnich ośmiu lat (w tym integracji portfolio produktów z portfelem produktów konsumenckich firm Novartis i Pfizer).
Obecnie jest to wyspecjalizowana organizacja o zasięgu globalnym, generująca roczną sprzedaż na poziomie 10 mld funtów. W lipcu 2021 r. zarząd GSK potwierdził mianowanie Briana McNamary na prezesa nowej spółki, a w grudniu 2021 r. ogłoszono, że Sir Dave Lewis został mianowany przyszłym przewodniczącym zarządu w nowej spółce, która ma powstać w wyniku proponowanego wydzielenia Consumer Healthcare z GSK.
Obecnie dyrektorem generalnym GSK Consumer Healthcare Polska jest Sławomir Szymankiewicz, a dyrektorem generalnym na region Europy Środkowo-Wschodniej Justyna Ciepka, która w styczniu dołączyła do GSK Consumer Healthcare, obejmując kierownictwo nad CEE Business Unit.
Wydzielenie Consumer Healthcare nastąpi za zgodą akcjonariuszy w połowie 2022 r. w drodze podziału co najmniej 80% udziałów GSK na rzecz akcjonariuszy. Siedziba Haleon mieścić się będzie w Weybridge (Wielka Brytania).
Portfolio Haleon obejmie globalne marki, takie jak Sensodyne, Voltaren, Panadol i Centrum. “Popyt ze strony wartego 150 mld funtów sektora ochrony zdrowia jest wysoki, co odzwierciedla zwiększony nacisk na zdrowie i dobre samopoczucie, duże zapotrzebowanie wśród starzejącej się populacji i wschodzącej klasy średniej, jak również znaczne, niezaspokojone potrzeby konsumentów. Haleon jest zatem bardzo dobrze przygotowana do zwiększenia skali swojego działania i wpływu na ochronę zdrowia, a także do zrównoważonego rozwoju w nadchodzących latach, co oznaczać będzie rozszerzenie dotychczasowego zakresu działania” – napisano w informacji skierowanej do mediów.