Kraj

Hasło "Chcę poznać jegoego.pl, aby być posłuszną kicią" nie razi Rady Reklamy

Rada Reklamy odrzuciła skargę na reklamę radiową Wirtualnej Polski promującą portal rozrywkowy Jegoego.pl. Wykorzystano w niej hasło "Chcę poznać jegoego.pl,...

Rada Reklamy odrzuciła skargę na reklamę radiową Wirtualnej Polski promującą portal rozrywkowy Jegoego.pl. Wykorzystano w niej hasło “Chcę poznać jegoego.pl, aby być posłuszną kicią”. Autor skargi uznał je za skrajnie seksistowskie i obrażające kobiety. Arbitrzy z Komisji Etyki Reklamy orzekający w ramach Rady Reklamy nie dopatrzyli się w tym wypadku naruszenia norm etycznych zapisanych w samoregulacji reklamowej.

Jednocześnie Rada Reklamy odrzuciła cztery inne skargi na reklamy: piwa Warka z portfolio Grupy Żywiec (reklama, w której znalazła się informacja o dodawaniu chmielu, choć skarżącego poinformowano w browarze, że się go nie dodaje, bo jest za drogi), magazynu “Playboy” wydawnictwa Marquard Media Polska (billboardy w pobliżu szkół), tygodnika “Nie” wydawnictwa Urma (spot, w którym twarz Stalina zamienia się w twarz Jerzego Urbana) oraz porównywarki cenowej Tanio.pl należącej do Wirtualnej Polski (spot radiowy tzw. zatanistów, w którym użyto formy gramatycznej “Kupujemy za taniej w…”).

Rada Reklamy zaleciła wprowadzenie zmian jedynie w zaskarżonej reklamie internetowej Grand Hotelu Stamary w Zakopanem. Arbitrzy uznali, że sposób podawania cen pakietów pobytowych może wprowadzać konsumentów w błąd. (JP)