Zagranica

Havas liczy zyski i rezygnuje z brandu Euro RSCG

Zysk netto grupy Havas za 2011 rok wzrósł o 9 proc. i wyniósł 120 mln euro. Od 1 września br. brand Euro RSCG zostanie zastąpiony przez Havas Worldwide.

Jak stwierdził CEO grupy Havas David Jones, dobre wyniki finansowe w 2011 r. podlegającej mu struktury wynikają przede wszystkim z rozwoju usług online, wzrostu zysków z tzw. rynków wschodzących oraz z obsługi największych klientów. Najsłabszy wzrost Havas odnotował w Europie – jedynie 2,4 proc., w Ameryce Płn. było to już 6,8 proc., natomiast w pozostałych regionach wzrost wyniósł 16,5 proc.

Największe wygrane w 2011 r. przez Havas budżety to: globalny budżet online Dove (Unilever), zakup i planowanie mediów dla Philipsa (w Ameryce Płn. i Łacińskiej oraz w części Europy) oraz budżet Pernod Ricard zdobyty przez londyński oddział Euro RSCG.

Jones ujawnił także, że od 1 września br. brand Euro RSCG zostanie zastąpiony przez Havas Worldwide. Ponadto w strukturze pojawi się też Havas Digital. Jak tłumaczy Jones, zmiana brandu jest spowodowana chęcią zaakcentowania spójności grupy na tle podmiotów konkurencyjnych. Jones powstanie Havas Digital traktuje z kolei jako oczywisty ruch – w 2011 roku przychody grupy pochodzące z tego obszaru wynosiły już 23 proc. (rok wcześniej było to 19 proc.).

(BrandRepublic)