Kraj

HBO chce wzmocnić wizerunek kampanią reklamową

Na początku października br. rusza ogólnopolska kampania reklamowa płatnej telewizji HBO mająca na celu wzmocnienie wizerunku marki i zwiększenie liczby...

Na początku października br. rusza ogólnopolska kampania reklamowa płatnej telewizji HBO mająca na celu wzmocnienie wizerunku marki i zwiększenie liczby abonentów. Za jej kreację i strategię odpowiada agencja reklamowa Grey Worldwide Warszawa, a media planuje i kupuje dom mediowy Brand & Media OMD (HBO jest klientem sieciowym Greya i OMD). Działania reklamowe obejmą głównie billboardy w warszawskim metrze, tablice reklamowe zlokalizowane w największych miastach Polski oraz prasę (TV guide’y). W ramach kampanii w dniach 2-6 października br. przewidziane jest uruchomienie tzw. otwartego okna, czyli odkodowania sygnału HBO w sieciach telewizji kablowej (m.in. UPC, Aster City, Vectra). Uzupełnieniem jesiennej kampanii reklamowej jest emisja spotów telewizyjnych w TVN24. Jak twierdzi Agnieszka Pęksa, product manager HBO, w mediaplanie prawdopodobnie zostaną wykorzystane także inne stacje telewizyjne. Informacja o wysokości budżetu reklamowego nie została ujawniona. Jednocześnie HBO podpisało kontrakt z amerykańską wytwórnią Metro Goldwyn Mayer (MGM), dotyczący licencji na wykorzystanie pakietu 21 filmów fabularnych. W ramach tej umowy na antenie HBO wyświetlony będzie między innymi najnowszy film z udziałem legendarnego Jamesa Bonda, zatytułowany “Śmierć nadejdzie jutro”. Emisja filmów, które obejmuje kontrakt, wsparta będzie kampanią reklamową na antenie HBO i w prasie (zostaną w niej wykorzystane przede wszystkim TV guide’y i dzienniki ogólnopolskie, które mają dodatki z programem telewizyjnym). Zdaniem Pęksy nie podjęto jeszcze decyzji, komu powierzona zostanie obsługa budżetu strategii i kreacji reklamowej tej kampanii. Filmy zawarte w kontrakcie pojawią się w ramówce HBO w 2003 i 2004 r. Będą emitowane w paśmie prime time głównie w soboty i niedziele. (KD)