W Amsterdamie browar Heineken wystartował z ciekawą akcją plenerową. Na potrzeby promocji agencja JWT Amsterdam stworzyła specjalną butelkę z wbudowanym GPS. Jej użycie gwarantuje doprowadzenie turystów do Muzeum Browaru heineken w Amsterdamie.
Dziesięć butelek z wbudowaną technologią GPS zostało ustawionych na terenie miasta w miejscach najczęściej uczęszczanych przez turystów i spacerowiczów. Kiedy przechodnie zatrzymywali się, żeby przyjrzeć się bliżej butelce, czerwona gwiazdka na kapslu zaczęła świecić na czerwono, zachęcając do jej podniesienia. Następnie gwiazdka zaczęła się obracać, zamieniając butelkę w urządzenie GPS, który za pomocą busoli i wibracji prowadził przechodniów do miejsca docelowego, czyli muzeum.
Pomysł ten ma na celu przyciągnąć odwiedzających do browaru Heineken Experience, markowego muzeum marki, które w 2014 r. odwiedziło ponad 730 tys. zwiedzających Amsterdam.
(Popsop)