Kraj

Henkel chce zwiększyć wydatki na kosmetyki

Koncern planuje szczególne inwestycje w reklamę środków do koloryzacji i pielęgnacji włosów.

Henkel Beauty Care, dywizja kosmetyczna koncernu, zamierza w tym roku nieznacznie zwiększyć łączne wydatki netto w mediach. Największy przyrost dotyczy internetu. Firma nie podaje, o ile dokładnie wzrosną inwestycje. W ub.r. Henkel Polska na reklamę kosmetyków (higiena i pielęgnacja) wydał 136,2 mln zł, a rok wcześniej – 121,3 mln zł. Firma zamierza szczególnie promować kategorię produktów do koloryzacji i pielęgnacji włosów. Jak mówi Piotr Strzelczyk, marketing manager Henkel Beauty Care, Henkel szykuje podobną liczbę innowacji jak w 2012 r. – W ubiegłym roku wprowadziliśmy blisko 150 nowych SKU. Udało nam się umocnić pozycję lidera w kosmetykach, zwiększając dystans do kolejnego gracza – dodaje Strzelczyk. Według danych Nielsena na drugiej pozycji znalazł się L’Oreal. Dokładnej wartości udziałów nie udało nam się ustalić.