Kraj

Henkel rusza z Recykloterią

Wspiera ją kampanią.

Producent kosmetyków i chemii domowej Henkel startuje z rozległą akcją Recykloteria Pro Nature. Linia Pro Nature składa się z produktów, których opakowania pochodzą nawet w 100% z recyklingu – zapewnia producent. Do 31 listopada będzie można wziąć udział w ogólnopolskiej Wielkiej Recykloterii z atrakcyjnymi nagrodami.
W 2017 r. Henkel wprowadził na rynek opakowania wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu. Wiele marek z portfolio (tabletki do zmywarki Somat, płyn do naczyń Pur czy zawieszki do toalet Bref z linii Pro Nature) wybierają konsumenci, dla których ważna jest troska o planetę. Organizując konkurs konsumencki, Henkel wspiera komunikację na temat stosowanych przez firmę opakowań z recyklingu. Chce też wpłynąć na swiadomość konsumenta i przekonywać o rozwiązaniach ważnych dla ochrony środowiska. Firma zapewnia też, że do 99,9% składników produktów Pro Nature jest pochodzenia naturalnego. Opakowania nawet w 100% pochodzą z recyklingu. Ponadto do 50% wykorzystanego plastiku to tzw. social plastic, czyli plastik pochodzący ze społecznej zbiórki w najbardziej zanieczyszczonych i najbiedniejszych regionach świata, których mieszkańcy w zamian za zebrane plastikowe odpady otrzymują pieniądze, produkty lub usługi. 
Aby wziąć udział w Recykloterii, należy kupić jeden dowolny, produkt z linii Pro Nature, wejść na stronę www.recykloteria.pl i zarejestrować paragon, a następnie odebrać wirtualną zdrapkę i sprawdzić, jakie nagrody wygraliśmy. W puli jest 60 nagród po 1000 zł, 240 – po 100 zł, 240 zestawy produktów Pro Nature oraz 100 maskotek mew, które przypominają, jak ważny dla środowiska jest dobrostan oceanów.
Recykloteria otrzyma pełne wsparcie digital: kampania będzie prowadzona w serwisach VoD, na YouTube oraz na Facebooku. Powstała też dedykowana strona internetowa www.pro-nature.pl z opisami produktów i artykułami na temat ekologii i zrównoważonego rozwoju. Akcji towarzyszyć będą również promocje na Allegro.
Za wsparcie w zakresie organizacji ogólnopolskiej loterii odpowiada agencja Smolar. Materiały POS, displaye i ulotki przygotowały firmy Altavia, Projekt Zgoda i Albedo. Kampanię PR influencer marketing prowadzi Kuźnia Group, a kampanię digital – Wavemaker.