Kraj

Home.pl zaoferuje klientom reklamy w Facebooku

Firma została pierwszym w Polsce partnerem sprzedaży Facebook Ads, form przeznaczonych dla małych firm i mikrofirm.

Home.pl, która oferuje usługi hostingu, rejestracji i utrzymywania domen oraz e-commerce głównie mikrofirmom i małym firmom, w najbliższych dniach zaoferuje swoim klientom kupony po 100 zł na kampanie reklamowe w Facebooku. W pierwszej kolejności będą to reklamy displayowe, ale z biegiem czasu mają dojść także inne formy Facebook Ads.

Kampanie reklamowe w Facebooku sprzedaje ARBOmedia, ale ta firma nastawia się raczej na obsługę dużych firm, współpracę z agencjami i domami mediowymi (minimalna wartość zamówienia w ich cennikach to 42 tys. zł netto).

Tymczasem Home.pl obsługuje ok. 300 tys. klientów, z których 80 proc. stanowią mikrofirmy i małe firmy (do 50 pracowników). Od 28 lipca br. klienci Home.pl będą mogli korzystać z kuponów o wartości 100 zł, które towarzyszą pakietom usług hostingowych i oprogramowania sklepowego Click Shop. Na podobnej zasadzie firma Google oferuje kampanie w swojej wyszukiwarce AdWords. Zresztą Home.pl był pierwszym partnerem Google w sprzedaży AdWordsów. Teraz jest pierwszym partnerem Facebooka w Polsce w sprzedaży Facebook Ads i jednym z pierwszych partnerów w Europie.

Co więcej, równolegle Home.pl zaoferuje swoim klientom e-commerce (a hostuje 3 tys. e-sklepów) platformę umożliwiającą łatwe zakładanie sklepów internetowych na stronach Facebooka.

Home.pl miał w ub.r. blisko 60 mln zł przychodów. Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający Home.pl, nie chce prognozować wysokości spodziewanej sprzedaży kampanii w Facebooku, liczy jednak, że do końca roku z tej oferty może skorzystać do 10 tys. obecnych i nowych klientów firmy.

Home.pl będzie prowadził także szkolenia dla swoich klientów na temat prowadzenia kampanii reklamowych w mediach społecznościowych (Facebook podobnie jak Google, choć w mniejszym zakresie, umożliwia geotargetowania kampanii).

W sierpniu lub we wrześniu Home.pl zaoferuje swoim klientom także pełną obsługę prowadzenia kampanii reklamowych w Facebooku (outsourcing), będzie to robił z partnerami (wyspecjalizowanymi agencjami), jednak na razie nie ujawnia z jakimi. Docelowo chce zaoferować mikrofirmom i małym firmom kompleksową obsługę w zakresie obecności w mediach społecznościowych, która obejmie tworzenie profili i kampanii reklamowych oraz zarządzanie nimi. 

Wprowadzenie przez Home.pl oferty kuponów Facebook Ads i pozostałych usług będzie wspierała kampania reklamowa w internecie i prasie (m.in. “PC Format”, “Komputer Świat”, “Chip”).