Zagranica

Huawei stawia na badania i rozwój

Chiński producent smartfonów uważa, że pomoże mu to w rywalizacji z Apple i Samsungiem bardziej niż reklama.

Walter Ji, ‎prezes Huawei Western Europe, podkreśla, że w ostateczności to konsument płaci słony rachunek za wydatki na reklamę. Dyrektor marketingu (CMO) Huawei na Europę Zachodnią Andrew Garrihy pokreśla z kolei, że firma zamierza rozwijać współpracę z instytucjami kulturalnymi i ekspertami.

Najnowsze modele Huawei (P10 i P10 Plus) wykorzystują m.in. technologie firmy Leica, by przyciągnąć amatorów fotografii. Ji określa się jako zwolennik “otwartych ekosystemów” i szerokiej współpracy z partnerami w projektowaniu i produkcji telefonów.

Przychody firmy wzrosły w roku finansowym 2016 o 32 proc., a zysk netto tylko o 0,4 proc. Zdaniem analityków ten niewielki przyrost zysku netto wynika właśnie z ogromnych inwestycji w badania i rozwój szacowanych w 2016 r. na ponad 11 mld dol. (76,4 mld juanów).

Huawei jest obecnie smartfonową marką numer 3 na świecie z 8,3-procentowym udziałem w globalnym rynku. W rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Kantar Millward Brown znajduje się obecnie na 49. pozycji (Apple jest na miejscu nr 2, a Samsung – 37). 

(Marketing Week)