Kraj

Huawei: W 2020 r. możemy jeszcze zwiększyć budżet

Chińska firma stara się walczyć nie tylko ceną, ale także marketingowo.

Telewizor Huawei Vision 4K
Chiński koncern technologiczny Huawei, producent m.in. smartfonów, któremu ciążą amerykańskie sankcje, postanowił zastosować strategię ucieczki do przodu. W walce o udziały w rynku nie tylko stara się utrzymać niskie ceny, ale także zamierza wejść w nowe kategorie. Zwiększa też nakłady na marketing.
 
Właśnie rozpoczął największą tegoroczną kampanię reklamową. Spot, nakręcony i wyprodukowany w Polsce, będzie wykorzystywany przez firmę w krajach całego regionu. A niewykluczone, że w przyszłym roku firma jeszcze zwiększy swoje nakłady marketingowe.
 
– Jak dotąd przyszłoroczny budżet planujemy na poziomie tegorocznego, ale ponieważ zamierzamy wejść z produktami w nowe kategorie rynkowe, nie wykluczam wzrostu nakładów – przyznaje Dorota Haller, dyrektor marketingu polskiego oddziału Huawei CBG (Consumer Business Group).
 
Jakie to kategorie, Huawei na razie nie ujawnia, lecz można podejrzewać, że chodzi o telewizory. Niedawno firma zaprezentowała w Niemczech właśnie serię telewizorów o nazwie Vision (55-, 65- i 75-calowe telewizory 4K ze 120-Hz odświeżaniem obrazu i własnym systemem SmartTV). Oprócz smartfonów i akcesoriów do nich Huawei sprzedaje w Polsce także: tablety, laptopy, zegarki (smartwatche) i tzw. opaski sportowe (Huawei band). Przypomnijmy, że w zeszłym miesiącu inna chińska marka smartfonów – Xiaomi – która szybko zyskuje w Polsce popularność, korzystając m.in. z kłopotów Huawei, zapowiedziała, że wprowadzi u nas do sprzedaży także telewizory.
 
Roczny budżet marketingowy polskiego Huawei to ponad 200 mln zł. Reklamowo pracują dla niego m.in. agencje reklamowe: DDB i Havas, dom mediowy Wavemarker oraz agencja PR-owa Cohn & Wolfe (Grey Group Poland).