Kraj

Media

I Love Radio: 30-sekundowe spoty najpopularniejsze

Rośnie jednak udział krótszych, 15-sekundowych reklam - wynika z analizy I Love Radio na podstawie danych Kantar Media.

Inicjatywa I Love Radio przygotowała na podstawie danych Kantar Media analizę podsumowującą trendy w wykorzystywaniu różnych kopii spotów na przestrzeni lat oraz w podziale na poszczególne branże i sektory.

Najpopularniejsze wśród reklamodawców były w 2021 r. spoty 30-sekundowe, których udział wynosił 53% – nieco mniej niż w 2020 r. (56%), ale więcej niż w latach 2017-2019 (49-51%). Do 30% wzrósł w ub.r. udział spotów 15-sekundowych; w poprzednich latach wynosił 24-29%.

Udział spotów 39-sekundowych jest największy w branżach farmaceutycznej oraz produktów higienicznych i pielęgnacyjnych (po 85%), a także finansowej (67%), po części ze względu na obowiązek nadawania zastrzeżeń prawnych. Udział spotów 15-sekundowych jest z kolei najwyższy w branży napojowej i alkoholowej (73%).

Porozumienie I Love Radio tworzą Grupa Radiowa Agory oraz Grupy RMF, Eurozet i ZPR Media.