Kraj

IAA szykuje analizę rynku telewizyjnego

Raport ma pokazać przyszłość polskiego sektora reklamy.

IAA zamierza przygotować opracowanie analizujące rynek reklamy telewizyjnej. Realizację tego projektu powierzono firmie KPMG. Nie jest ona audytorem żadnej ze stacji, co ma zapewnić obiektywność raportu. Analiza ma objąć porównanie sytuacji na kilku rynkach europejskich, w tym m.in.: brytyjskim, szwedzkim, holenderskim, węgierskim i niemieckim. Efektem opracowania będzie przygotowanie trzech scenariuszy przyszłości polskiego rynku w trzech sytuacjach: kiedy cena reklam w telewizji wzrośnie, spadnie lub utrzyma się na obecnym poziomie. Analitycy zamierzają ustalić poziom tzw. ceny równowagi i sposoby, do jakich rynek może do niej dojść.

IAA będzie szukała firm do współfinansowania tego projektu. Publikacja planowana jest we wrześniu br.

Więcej na temat raportu w najnowszym wydaniu “Media & Marketing Polska” (maj 2014).