Kraj

Reklama

Media

Top news

IAB Europe: Reklama audio ma spory potencjał

Inwestycje w audio są zróżnicowane, a preferowane formaty reklam to streaming, podcasty i radio internetowe - to jeden z wniosków z nowego badania.

IAB Europe zaprezentowało najnowsze wydanie raportu The Evolution of Digital Audio Advertising in Europe Report 2023, przeprowadzonego we współpracy z GroupM Nexus. Raport zawiera spostrzeżenia i zagłębia się w aktualne trendy i plany inwestycyjne w reklamę audio, dając wgląd w przyszłość, jaką ten kanał oferuje marketerom w całej Europie. Wynika z niego m.in., że 65% europejskich reklamodawców rozważa inwestycje w reklamę audio, dwie trzecie (66%) ankietowanych nabywców mediów wyraziło zamiar zwiększenia inwestycji w dźwięk cyfrowy w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Inwestycje w audio są zróżnicowane, a preferowane formaty reklam to streaming, podcasty i radio internetowe. Kluczowe czynniki decydujące o wydatkach na dźwięk cyfrowy to rosnący zasięg, innowacyjna aktywacja, taka jak optymalizacja dynamicznych reklam kreatywnych oraz efektywność targetowania, są wymieniane jako trzy najważniejsze czynniki decydujące o wydatkach na reklamę audio.

Badanie obejmowało 29 krajów, w tym Polskę.