Kraj

Ibuprom liderem sprzedaży wśród marek OTC

Sprzedaż Ibupromu wzrosła o ponad 6 proc. (YTD XII 2015).

Wartość sprzedaży marki Ibuprom (USP Zdrowie) w okresie XII 2014 – XII 2015 wyniosła 121,6 mln zł, wynika z danych IMS Health (dane YTD XII 2015 dla marek parasolowych wiodących korporacji). Oznacza to wzrost o 6,6 proc. Za Ibupromem znalazły się marki Voltaren (Novartis) – 115,1 mln zł (+33,3 proc) i Essentiale (Sanofi) – 103 mln zł (+13,2 proc.). Pierwszą piątkę najlepiej sprzedających się marek zamykają Nurofen (Reckitt Benckiser) – 93 mln zł i Gripex (USP Zdrowie) – 90 mln zł (+3,14 proc.).

Przypomnijmy, że w omawianym okresie sprzedaż leków OTC na rynku aptecznym przekroczyła 8 mld zł, o czym informowaliśmy w MMP24 z dnia 8 lutego br.