Jak wynika z danych przygotowanych przez Kantar Media, w I półroczu br. w kategoriach leków przeciwbólowych i przeciwprzeziębieniowych największe wydatki mediowe zanotował Ibuprom z portfolio USP Zdrowie. W brand zainwestowano 31,79 mln zł. USP praktycznie utrzymało wydatki mediowe tej marki – w analogicznym okresie 2011 r. budżet wyniósł 30,08 mln zł
Za Ibupromem znalazł się Metafen (Polpharma), na którego promocję wydano 21,05 mln zł. Pierwszą trójkę zamyka marka Apap, również USP Zdrowie, której wartość mediowa wyniosła 20,67 mln zł.
Miejsca czwarte i piąte zajęły kolejno marki Nurofen (Reckitt Benckiser, wydatki: 19,64 mln zł) i Aspirin (Bayer, wydatki: 17,11 mln zł).
Łączny koszt mediowy obu kategorii w I połowie br. wyniósł 488,80 mln zł.
Dane cennikowe netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.