Kraj

IGRZ: Rynek reklamy zewnętrznej ze wzrostem 4,5 proc. w 2016 r.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej publikuje raport podsumowujący ubiegły rok w branży OOH.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawiła dane dotyczące wielkości rynku OOH w Polsce w 2016 r. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Publicis Media.

Wielkość sprzedaży reklamy OOH zamknęła się kwotą ponad 492,6 mln zł i była wyższa niż w roku 2015 o 4,5 proc. Estymowana wielkość sprzedaży w czwartym kwartale 2016 r. wyniosła ponad 131,9 mln zł i była niższa o blisko 0,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.

Ponad 83 proc. udziałów w monitorowanych wydatkach na reklamę OOH w Polsce posiadają cztery największe firmy: AMS, Ströer Polska, Cityboard Media oraz Clear Channel Poland, przy czym udział firm AMS i Ströer wyniósł w 2016 podobnie jak w ub.r. ponad 60 proc. Dominującymi na polskim rynku graczami
i zdecydowanymi liderami są w zakresie reklamy tranzytowej dwie firmy: AMS SA oraz Business Consulting. Na rynku działają także`firmy Synergic oraz Clear Channel Poland. W ubiegłym roku tą formą reklamy zainteresowała się także warszawska miejska spółka Warexpo, która oferuje reklamę na ekranach w pojazdach tramwajów warszawskich i zarządza galerią multimedialną w przejściu między I i II linią metra na stacji Metro Świętokrzyska.
 
Wielkość sprzedaży łącznie dla działań i akcji reklamowych wykorzystujących zewnętrzne powierzchnie, jak i wnętrza taboru komunikacji miejskiej wyniosła w roku 2016 ponad 34,5 mln zł i była wyższa w stosunku do 2015 r. o ponad 11,3 proc.
 
Jak podaje IGRZ rynek reklamy DOOH w Polsce nie jest nadal wystarczająco dobrze monitorowany. Szacuje, że łączna wielkość sprzedaży na rynku DOOH w roku 2016 wyniosła blisko 22 mln zł. Zdecydowanym liderem w tym sektorze pozostaje firma Screen Network, która posiadała na koniec 2016 r. ponad 20 tys. nośników w 1236 lokalizacjach.