Kraj

IGRZ: sprzedaż reklamy OOH niższa o 1,7 proc

Blisko 82 proc. udziałów w monitorowanych wydatkach na reklamę OOH w Polsce mają cztery największe firmy: AMS, Ströer Polska, Cityboard Media oraz Clear Channel Poland.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawiła informacje dotyczące wielkości rynku OOH w Polsce w 2017 r. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i domu mediowego Starcom.
 
Łączna sprzedaż w trzech segmentach reklamy OOH (reklama zewnętrzna, reklama tranzytowa i reklama DOOH) wyniosła ponad 484,3 mln zł i była niższa niż w 2016 r. o 1,7 proc. Sprzedaż w IV kwartale 2017 r. wyniosła ponad 139,4 mln zł. Była wyższa o 5,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r.
 
Według IGRZ blisko 82 proc. udziałów w monitorowanych wydatkach na reklamę OOH w Polsce mają cztery największe firmy: AMS, Ströer Polska, Cityboard Media oraz Clear Channel Poland, przy czym udział firm
AMS i Ströer wyniósł w 2017 r. podobnie jak w dwóch ubiegłych latach ponad 60 proc. Dalej w kolejności ważną rolę odgrywają posiadające specjalne sieci nośników reklamy firmy: Jet Line (nośniki reklamy przy najważniejszych szlakach komunikacyjnych) oraz Gigaboard (reklama wielkoformatowa i nośniki w centrach handlowych). Wśród firm regionalnych ponadprzeciętnie liczą się firmy: Maik (woj. lubelskie) oraz Outdoor3Miasto
(woj. pomorskie).
 
Według szacunków IGRZ łączna wielkość sprzedaży na rynku DOOH w 2017 r. wyniosła ponad 26 mln zł i była wyższa niż w 2016 r. o 18 proc. Dane: IGRZ/OOH 2017/luty 2018.