Kraj

IKEA korzysta z product placementu w TVP2

Producent mebli chce inspirować Polaków.

IKEA korzysta z product placementu w TVP2
IKEA nawiązała współpracę z Telewizją Polską przy serialu “Ja to mam szczęście!” emitowanym w środy w TVP2. Bohaterami są członkowie rodziny, którzy bardzo kochają swój dom, a zwłaszcza kuchnię – miejsce rodzinnych spotkań.

IKEA dostarczyła meble i wyposażenie całej kuchni oraz zaangażowała własnych dekoratorów.

Według badań marketingowych przeprowadzonych przez Ikeę konsumenci traktują kuchnię jak wizytówkę domu. Kuchnia musi się więc podobać. To także pomieszczenie, w którym jak nigdzie ważna jest funkcjonalność.

Zakup mebli jednak znajduje się daleko na liście priorytetów po sprzęcie RTV, samochodach czy wycieczkach. Od wielu lat Polacy przeznaczają średnio 5 proc. swoich dochodów na zakup artykułów wyposażenia wnętrz. W dużych ośrodkach miejskich zainteresowanie wyposażaniem wnętrz jest na wyższym poziomie niż w miastach do 500 tys. mieszkańców. Jak twierdzą przedstawiciele Ikei, telewizja jest doskonałym kanałem do przekazania inspiracji wielu osobom.

“Ja to mam szczęście!” jest drugim, po “Rodzinka.pl”, serialem Telewizji Polskiej, w którym IKEA urządza  scenografię. Tym razem jednak firma zdecydowała się nie tylko na przekazanie mebli i dodatków, ale również na wsparcie scenografów serialu poprzez konsultacje z dekoratorami Ikei przy planowaniu urządzania kuchni z wydzieloną jadalnią.