Zagranica

IKEA po 70 latach rezygnuje z katalogu

W szczytowym momencie popularności katalog sieci przebił nakładem Biblię i Koran.

Okładka pierwszego katalogu IKEA, rok 1951
Szwedzka sieć meblarska IKEA po 70 latach rezygnuje z katalogu. W zamian za to zainwestuje w alternatywne rozwiązania cyfrowe, tłumacząc to zmieniającymi się oczekiwaniami konsumenckimi. W szczytowym momencie popularności katalogu w 2016 r. szwedzki sprzedawca drukował około 200 mln egzemplarzy rocznie na ponad 50 rynkach. W ten sposób stał się najczęściej drukowanym wydawnictwem na świecie, kosztem malejącego zainteresowania katalogiem papierowym. Sprzedaż detaliczna sieci w ubiegłym roku wzrosła o 45% na całym świecie, a witryna internetowa wygenerowała 4 mln odwiedzin. 

(Marketing Week)

Tagi