Kraj

ING Życie straszy niskimi emeryturami

"Czy na starość obrabujesz bank, by mieć za co godnie żyć?", "Czy na starość będą utrzymywać cię własne dzieci?" - takie hasła mają przekonać konsumentów do samodzielnego oszczędzania na emerytury.

Towarzystwo ubezpieczeniowe ING Życie rozpoczyna kampanię reklamową, w której zwraca uwagę, że przyszłe emerytury z ZUS-u i OFE będą relatywnie bardzo niskie. Dodatkowo, jak podkreśla ubezpieczyciel (Grupa ING jest właścicielem największego na rynku OFE), w tym roku weszła w życie ustawa dotycząca zmniejszenia wartości składki przekazywanej do OFE z 7 do 2,3 proc. Niestety, co akcentują przedstawiciele funduszy, różnica składki nie trafia do kieszeni przyszłych emerytów, tylko na pokrycie bieżącej dziury budżetowej.

Aby wzmocnić ten przekaz ING Życie zdecydowało się na hasła reklamowe w formie pytań: “Czy na starość obrabujesz bank, by mieć za co godnie żyć?”, “Czy na starość będą utrzymywać cię własne dzieci?”. W ten sposób ubezpieczyciel zachęca do skorzystania ze swojej oferty dobrowolnych ubezpieczeń emerytalnych (tzw. III filaru).

Na specjalnie stworzonej stronie internetowej zamieszczono kalkulator emerytalny, który pokazuje, ile musimy odkładać miesięcznie, aby mieć 1 tys. zł lub więcej do emerytury.

Kampania reklamowa ING Życie potrwa do listopada i będzie prowadzona w prasie (“Gazeta Wyborcza” oraz  tygodniki opinii: “Wprost”, “Polityka”, “Newsweek”, “Uważam Rze”), radiu (Radio Zet, RMF FM, Program 3 Polskiego Radia oraz stacje lokalne), w internecie (kampania bannerowa na najpopularniejszych serwisach informacyjnych oraz w sieciach serwisów finansowych, e-mailing na skrzynki pocztowe: Wp.pl, Onet.pl, Interia.pl, O2.pl, oraz kampania w Google.pl i jego serwisach partnerskich) i na outdoorze (siatki megaformatowe w centrach 8 największych miast, na ponad 700 przystankach autobusowych, a od października także na ponad 600 billboardach; uzupełnieniem będą tablice 24×8 m przy drogach z Warszawy do Katowic i do Gdańska oraz kampania na monitorach LCD w warszawskim metrze i w ponad 100 autobusach komunikacji miejskiej). Ulotki reklamowe ING Życie będą rozdawane przez hostessy przed ponad 100 biurowcami w tych 8 miastach.

Kreację przygotowała agencja reklamowa Grandes Kochonos, za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Pan Media Western, zaś stronę WWW i kampanię internetową przygotowała agencja 180heartbeats.