Kraj

InPost Fulfillment: nowa usługa dla e-commerce

Operator logistyczny oferuje firmom kompleksową obsługę procesów magazynowych.

W ramach InPost Fulfillment przedsiębiorca może skorzystać m.in. z przestrzeni magazynowej InPost zlokalizowanej tuż obok sortowni, co skraca do minimum czas wysyłki, zautomatyzowania procesu przetwarzania zamówień oraz ich finalnego kompletowania i nadawania w magazynie przez zespół pracowników. Magazyny Fulfillment zlokalizowane są w centrum kraju, w sąsiedztwie głównych arterii drogowych oraz Sortowni Centralnej i największego oddziału w Warszawie. Umożliwia to wysyłkę zamówień otrzymanych do godziny 20 jeszcze tego samego dnia. Usługi dodatkowe to zarządzanie zwrotami, zakup opakowań, dołączanie ulotek i dokumentów oraz etykietowanie. InPost Fulfillment opiera się przede wszystkim na sieci paczkomatów i kurierów InPost, ale w ramach usługi można korzystać z ofert innych przewoźników na rynku polskim oraz z opcji przesyłek międzynarodowych.

– Chcemy zdjąć z branży e-commerce konieczność zajmowania się logistyką, a przez konkurencyjne ceny jesteśmy w stanie zaproponować spadek kosztów operacyjnych nawet o 10-30%, dzięki współdzieleniu zasobów i efektu skali. Korzystający z naszej usługi Fulfillment mogą się skupić wyłącznie na rozwijaniu swojego biznesu, logistykę zostawiając specjalistom z InPost – przekonuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

W badaniu z kwietnia br. 63 proc. polskich internautów zadeklarowało, że najczęściej korzysta z usług oferowanych przez InPost.