Kraj

Inquiry z raportem o polskim rynku e-commerce

Z raportu "Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu" można dowiedzieć się m.in. o znajomości marki Amazon i wiedzy o jej debiucie w naszym kraju wśród polskich konsumentów.

Inquiry z raportem o polskim rynku e-commerce
Raport po raz kolejny potwierdza, że zarówno pod względem rozpoznawalności marki, jak i korzystania z zakupów na platformie bezkonkurencyjne jest wciąż Allegro (zakupy zrobiło tam przynajmniej raz 92% internautów). OLX rozpoznaje 85% osób respondentów, a kolejne miejsca należą do Zalando i empik.com, zaś Amazon pod względem znajomości znajduje się na 6. pozycji (65%), za AliExpress. 14% badanych zrobiło przynajmniej raz zakupy na platformie Amazon. W opinii klientów Allegro wygrywa w zestawieniu z konkurentami głównie dzięki dobrej jakości i obsłudze, niskim cenom, szybkiej dostawie oraz ogólnemu zaufaniu do marki.

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, podkreśla, że wśród respondentów, którzy znają markę Amazon, ponad 40% wie o planach rozpoczęcia działalności w Polsce (nieoficjalnie mówi się o listopadzie br.), a ponad połowa deklaruje chęć korzystania ze strony amazon.pl (od czterech lat Polacy mogą to robić w sklepie Amazon.de, z szybką dostawą z centrów logistycznych zlokalizowanych w naszym kraju). – Innym słowy, ponad 1/3 ogółu Polaków kupujących w internecie jest zainteresowana zakupami na amazon.pl, a ich stosunek do marki jest zdecydowanie pozytywny. Polskie firmy e-commerce szykują się na walkę o rynek, czego dowodem jest choćby debiut Allegro na warszawskiej giełdzie – mówi Górnicka. 

Badanie Inquiry zostało zrealizowane w październiku br. metodą CAWI na panelu YouGov, na próbie 1886 osób kupujących w internecie. Polska agencja badawcza Inquiry jest od 2019 r. wyłącznym przedstawicielem YouGov na naszym rynku.