Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, podkreśla, że wśród respondentów, którzy znają markę Amazon, ponad 40% wie o planach rozpoczęcia działalności w Polsce (nieoficjalnie mówi się o listopadzie br.), a ponad połowa deklaruje chęć korzystania ze strony amazon.pl (od czterech lat Polacy mogą to robić w sklepie Amazon.de, z szybką dostawą z centrów logistycznych zlokalizowanych w naszym kraju). – Innym słowy, ponad 1/3 ogółu Polaków kupujących w internecie jest zainteresowana zakupami na amazon.pl, a ich stosunek do marki jest zdecydowanie pozytywny. Polskie firmy e-commerce szykują się na walkę o rynek, czego dowodem jest choćby debiut Allegro na warszawskiej giełdzie – mówi Górnicka.
Badanie Inquiry zostało zrealizowane w październiku br. metodą CAWI na panelu YouGov, na próbie 1886 osób kupujących w internecie. Polska agencja badawcza Inquiry jest od 2019 r. wyłącznym przedstawicielem YouGov na naszym rynku.