Kraj

InStreamly z 4,8 mln zł finansowania

W platformę do łączenia streamerów z firmami zainwestowały fundusze Supernode Global, Colopl Next i PKO VC.

Działająca od 2019 r. platforma inStreamly specjalizuje się w łączeniu marek z twórcami treści wideo na żywo (live streaming) o mniejszych zasięgach (tzw. mikrostreamerów). Jak przekonuje spółka, zaangażowane społeczności mikrostreamerów dostarczają tyle samo wyświetleń przy dużo wyższym współczynniku konwersji. Ostatnia kampania przeprowadzona przez inStreamly z udziałem 956 streamerów osiągnęła CTR na poziomie 4%, podczas gdy średni CTR dla reklam display wyświetlanych w internecie wynosi 0,7%. Z inStreamly współpracuje łącznie ok. 2 tys. streamerów, a usługi świadczone są m.in. dla Netfliksa, Samsunga, PlayStation, Adidasa i Reeboka.

Globalny rynek live streamingu wyceniany jest obecnie na 70 mld dol. Transmisje na żywo cieszą się wielką popularnością wśród pokolenia Z, do którego duże firmy starają się dotrzeć za pomocą innych kanałów niż tradycyjne. – Agencje mediowe oraz duże marki mają problem ze skutecznym budowaniem przekazu sprzedażowego, który angażuje pokolenie Z. InStreamly wypełnia tę lukę – uważa Krzysztof Tokarski, dyrektor departamentu inwestycji alternatywnych w PKO TFI.

Współzałożycielka inStreamly Wiktoria Wójcik (ur. 1997) znalazła się w gronie tegorocznych finalistów trzeciej edycji konkursu „25 przed 25”, organizowanego przez „Forbes” i warszawskie biuro McKinsey & Company.