Kraj

Internauci robiący zakupy spożywcze czekają na lodówkomaty

Według Kantar TNS aż 40% z nich chce korzystać z paczkomatów firmy InPost.

Prezes InPost Rafał Brzoska podkreślił, że firma ma opracowany i przetestowany system uzupełnienia maszyn o funkcjonalność do odbioru żywności, napojów i mrożonek – takie pilotażowe programy prowadzi już od 2018 r. Technicznie InPost jest więc gotowy na wprowadzenie lodówkomatów, za kluczowy uważa teraz szybki rozwój oferty e-sklepów w zakresie produktów spożywczych. Motorem napędowym dla rozwoju sieci paczkomatów może być zmiana nawyków konsumenckich wynikająca m.in. z zakazu handlu w niedziele. Wygoda rozumiana jako dostępność usługi całą dobę oraz brak konieczności jechania do stacjonarnego sklepu motywuje do zakupów odpowiednio aż 75% oraz 72% kupujących online – wynika z badania Gemiusa dla e-Commerce Polska z kwietnia br.

Liczba Paczkomatów InPost (4800 urządzeń w Polsce) przekroczyła już liczbę placówek własnych Poczty Polskiej (4600). InPost rozpoczął instalację maszyn przy sklepach Dino i Lidl oraz w centrach Auchan w całej Polsce. Jeszcze w br. uruchomi też trzy nowoczesne sortownie (7R Park Sosnowiec, 7R Park Warszawa, MLP Poznań West).

We wrześniu 2018 r. InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost w latach 2018-2020 zainwestują do 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Badanie Kantar TNS zostało przeprowadzone w kwietniu br. na reprezentatywnej grupie 1 tys. internautów, z których wszyscy dokonali zakupu online w ciągu ostatnich trzech miesięcy.