Zagranica

Interpublic z wolniejszym wzrostem w Stanach Zjednoczonych

W skali globalnej przychody netto grupy wzrosły w II kwartale br. o 9,1%, do 2,3 mld dol.

Niepokój inwestorów wzbudził wzrost organiczny przychodów na rynku amerykańskim o zaledwie 0,6% w minionym kwartale, podczas gdy w analogicznym okresie ub.r. było to 4,6%. Na spowolnienie wpłynęły niedawne utraty ważnych budżetów przez trzy agencje z grupy. UM stracił obsługę Fiat Chrysler Automobiles na rzecz Starcomu z grupy Publicis, McCann stracił budżet U.S. Army na rzecz DDB z grupy Omnicom, a północnoamerykański budżet Volkswagena przeszedł z Deutsch do WPP.

Warto przypomnieć, że konkurencyjne holdingi Publicis i Omnicom zanotowały w minionym kwartale spadki przychodów na rynku północnoamerykańskim, odpowiednio o 1,7% i 3,6%.

W skali globalnej Interpublic Group of Cos. zanotowała w II kwartale br. wzrost organiczny o 3% i wzrost przychodów netto o 9,1%, do 2,3 mld dol. Wyniki za pierwsze półrocze prezentują się lepiej: wzrost organiczny o 4,6%, wzrost przychodów netto o 11%, do 4,3 mld dol. Poza Stanami Zjednoczonymi tempo wzrostu organicznego było wyższe niż w skali globalnej: 6,5% w II kwartale, 7,1% w pierwszym półroczu. 

(AdAge)