Zagranica

IPad częściej w domu niż w kieszeni

Badanie Conde Nast pokazuje, że iPad nie jest jeszcze w pełni urządzeniem mobilnym.

Amerykańskie wydawnictwo Conde Nast (m.in.: “GQ”, “Wired”, “Glamour”, “The New Yorker”) jako pierwsze przeprowadziło szczegółowe badanie dotyczące korzystania z iPada. Okazuje się, że konsument nie korzysta z tabletu i aplikacji tak, jak oczekiwano tego jeszcze sześć miesięcy temu podczas jego debiutu.

Wiele iPadów to urządzenia domowe, a nie mobilne, czyli nie korzysta z nich jeden użytkownik, mający urządzenie cały czas przy sobie, ale także inni domownicy. Z punktu widzenia wydawcy jest to o tyle korzystne, o ile więcej osób czyta tytuły, jednak z drugiej strony na każdego użytkownika przypada mniejsza liczba minut, niż wcześniej zakładano. Zaangażowanie mierzone czasem to wskaźnik, którego z kolei oczekują reklamodawcy.

Ponadto mniejsza mobilność oznacza, że pod znakiem zapytania stoją funkcjonalności i reklamy związane z geolokalizacją.

Z badania wypływa także inny wniosek. Dla wielu użytkownika iPad to pierwszy produkt, który nabyli z rodziny Apple. Oznacza to, że nie są zaznajomieni z rozwiązaniami technicznymi, z których słyną te produkty, a tym samym są dla nich niezrozumiałe uproszczenia, które wydawcy zastosowali w instrukcjach użytkowania aplikacji. W efekcie wielu użytkowników iPada nie ma pojęcia, jak wygląda cały kontent, jaki mają do dyspozycji.

Conde Nast na podstawie rezultatów tego badania przygotowało kilka wskazówek dla marketerów na temat efektywnego kreowania reklam do magazynów dostępnych na iPadzie:

1. Użytkownicy wolą reklamy, do których nie mieli dostępu w magazynie, a więc: wideo, fotogalerie, linki do stron. Jedna z reklam, która z sukcesem promowała nowy serial TV, zawierała wideo, w którym gwiazda serialu pozdrawiała czytelników tego konkretnego magazynu.

2. Trzeba podać jasne instrukcje, co użytkownik powinien zrobić. Mimo iż zabiera to więcej miejsca, zmniejsza ryzyko, że zdezorientowany konsument po prostu pominie reklamę.

3. Nie korzystaj z materiałów reklamowych przygotowanych do innych mediów. Spot, który użytkownik widział wcześniej wiele razy w telewizji, nie przyciągnie uwagi w iPadzie.

4. Konsumenci najlepiej zapamiętali te reklamy, które miały ciekawą, użyteczną narrację. Jako przykład Conde Nast podaje spot reklamujący produkt do włosów, w którym krok po kroku opowiedziano i pokazano, jak go stosować.

5. Aby zachęcić konsumenta do zakupu produktu, trzeba podać więcej informacji, takich jak: kolor, wielkość, kształt, a nawet zainstalować opcję natychmiastowego zakupu. Zaoferowanie wyłącznie linka jest znacznie mniej skuteczne.

(Adage.com)