Zagranica

IPG z 7,5-procentowym wzrostem przychodów netto w 2018 r.

W ostatnim kwartale ub.r. wzrost wyniósł 13,3 proc.

Przychody netto holdingu Interpublic Group of Companies (IPG), w skład którego wchodzą m.in. agencje McCann, FCB i MullenLowe, wyniosły w IV kw. 2018 r. 2,41 mld dol., a w całym roku 8,03 mld dol. W 2017 r. przychody IPG zamknęły się kwotą 7,47 mld dol.

W ujęciu organicznym przychody IPG wzrosły w ostatnim kwartale ub.r. o 7,1 proc. W Stanach Zjednoczonych wzrost wyniósł 6,3 proc., a na pozostałych rynkach – 8 proc. W całym roku holding zanotował wzrost organiczny przychodów o 5,5 proc, a zysk netto wyniósł 618,9 mln dol.

Prezes i CEO Michael Roth przyznał, że utrata budżetu mediowego Fiat Chrysler Automobiles po 10 latach, choć częściowo zrekompensowana zwolnieniem ponad 200 pracowników w Detroit, odbije się na wyniku IPG w br. Holding przewiduje, że w 2019 r. jego przychody wzrosną organicznie o 2-3 proc.