Kraj

IQS & Quant Group wprowadza nowe narzędzie badawcze - Hierarchiczną Analizę Sieciową

Firma badawcza IQS & Quant Group wprowadziła nowe narzędzie badawcze - Hierarchiczną Analizę Sieciową (HAS). "HAS pozwala na rekonstrukcję sieci...

Firma badawcza IQS & Quant Group wprowadziła nowe narzędzie badawcze – Hierarchiczną Analizę Sieciową (HAS). “HAS pozwala na rekonstrukcję sieci atrybutów, korzyści i wartości związanych z kategorią, a następnie określenie obszarów tej sieci zajmowanych przez wybrane marki” – mówi Michał Kociankowski, business development manager IQS & Quant Group. HAS można wykorzystywać w kilku celach: przy rekonstrukcji obrazu kategorii, identyfikacji obszarów przewagi konkurencyjnej, optymalizacji pozycjonowania marki, jako przygotowanie do rozszerzenia marki i wsparcie konstruowania komunikacji. Sam proces badawczy składa się z dwóch etapów – badania jakościowego i badania ilościowego. Poprzez badanie jakościowe identyfikuje się wszystkie dostrzegane przez konsumentów atrybuty, korzyści i wartości, a także generuje wstępne hipotezy na temat ich powiązania. W badaniu ilościowym następuje ostateczna rekonstrukcja sieci hierarchicznych oraz określenie wizerunków wybranych marek. Przedstawiciele firmy sądzą, że nowe narzędzie ułatwi pracę osobom zajmującym się tworzeniem strategii dla marek. (MKS)