Kraj

Iwona Schymalla ma poprawić pozycję TVP1 w grupie komercyjnej

Nadawca publiczny wiąże jej awans z poprawą udziałów stacji w widowni w grupie 16-49 lat.

Iwona Schymalla ponownie została dyrektorem TVP1. Stanowisko to objęła po rezygnacji Witolda Gadowskiego. Przypomnijmy, że szefem Jedynki była już w lipcu 2009 r.

Zmiana na stanowisku dyrektora głównej stacji TVP to efekt analizy przeprowadzonej przez zarząd oraz wyników badań widowni telewizyjnej i udziałów TVP1 w rynku. Chodziło m.in. o jakość nowych programów wprowadzonych na antenę Jedynki w jesiennej ramówce, ocenę programów informacyjnych i publicystycznych TVP1 oraz oglądalności festiwalu piosenki w Opolu.

Obecnie kierownictwo telewizji publicznej oczekuje od Iwony Schymalli poprawy m.in. udziałów TVP1 w rynku w grupie widzów w wieku 16-49 lat na poziomie 17,5 proc., przywrócenia standardów dziennikarskich w programach informacyjnych i publicystycznych oraz powrotu Jedynki na pozycję lidera jako głównej anteny telewizyjnej w Polsce. Zarząd nie określa dokładnie ram czasowych, w jakich te cele mają zostać zrealizowanie.

Według danych Nielsen Audience Measurement wskaźnik SHR stacji TVP1 we wrześniu br. w grupie 16-49 lat wyniósł 14,37 proc. Liderem był TVN – 17,4 proc., a na drugim miejscu znalazł się Polsat – 17,36 proc. Drugi kanał publiczny TVP2 osiągnął udziały na poziomie 13,55 proc.