Kraj

"Jak Mata przejął Maka" na czele YouTube Ads Leaderboard w październiku [wideo]

W pierwszej piątce aż trzy reklamy Biedronki związane z Gangiem Swojaków.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FsijD9AE4Th0%22%7D
Wideo “Jak Mata przejął Maka” (promujące autorski zestaw rapera dostępny w McDonald’s) było najchętniej oglądanym klipem reklamowym na YouTube w październiku. Za kreację odpowiada DDB Warszawa, za produkcję Papaya Films, zaś za zakup mediów – OMD. Spot opublikowany w YouTube 18 października uzyskał w ciągu miesiąca ponad milion wyświetleń.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fef72BzFVrVw%22%7D
Drugie miejsce w październikowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard należało zaś do wideo promującego polską premierę serii Xiaomi 11T przygotowanego przez Xiaomi Polska. 30-sekundowy klip podkreśla zalety takich funkcji aparatu fotograficznego w nowym smartfonie jak audio zoom.

Miejsca od trzeciego do piątego w zestawieniu zajęły spoty dla Biedronki z cyklu o Gangu Swojaków przygotowane przez agencję Duda Polska (planowanie i zakup mediów: Wavemaker Polska). Wcześniejsze spoty z tego cyklu dominowały we wrześniowym zestawieniu.

Lista pięciu spotów reklamowych najchętniej oglądanych na YouTube w Polsce jest ustalana na podstawie algorytmu uwzględniającego parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana.